Thursday, February 3, 2011

ZAKON O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA U BiH

Na osnovu člana IV 4. a) Ustava Bosne i Hercegovine Parlamentarna skupština Bosne
i Hercegovine, na sjednici Predstavničkog doma održanoj 18.oktobra 2000.godine i na
sjednici Doma naroda održanoj 23.oktobra 2000.godine, donijela je

ZAKON O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA (28/00, 45/06, ../09)
U BOSNI I HERCEGOVINI

ODJELJAK I - UVODNE ODREDBE

Član 1.
Cilj

 Cilj ovog Zakona je:

(a) ustanoviti da informacije pod kontrolom javnog organa predstavljaju javno
dobro od vrijednosti i da javni pristup ovim informacijama promovira
veću transparentnost i odgovornost tih  javnih organa, te da su ove
informacije neophodne za demokratski proces;

(b) ustanoviti da svako lice ima pravo pristupa ovim informacijama u najvećoj
mogućoj mjeri u skladu sa javnim interesom, te da javni organi imaju
odgovarajuću obavezu da objave informacije; i

(c) omogućiti svakom fizičkom licu da zatraži izmjenu, i daje komentar na
svoje lične informacije pod kontrolom javnog organa. 
 


Član 2.
Tumačenje

Ovaj Zakon se tumači s ciljem da olakša i promovira u najvećoj mjeri i bez odlaganja
objavljivanje informacija pod kontrolom javnog organa po najnižoj prihvatljivoj cijeni.


Član 3.
Definicije

U smislu ovog Zakona,
 
(1)  "informacija" je svaki materijal kojim se prenose činjenice, mišljenja, podaci ili
bilo koji drugi sadržaj, uključujući svaku kopiju ili njen dio, bez obzira na oblik ili
karakteristike, kao i na to kada je sačinjena i kako je klasificirana.

(2)  "javni organ" je svaki organ u Bosni i Hercegovini kako slijedi:

(a) izvršni organ;

(b) zakonodavni organ;

(c) sudski organ;

(d)  organ koji obavlja javnu funkciju a imenovan je ili ustanovljen u skladu sa
zakonom;

(e)  bilo koji drugi upravni organ;

(f)  pravno lice koje je u vlasništvu ili koje kontrolira javni organ.


(3) "kontrola"  znači ili raspolaganje informacijama ili kontrola pristupa
informacijama.

(4) "lična informacija" je svaka informacija koja se odnosi na fizičko lice koje se
može direktno ili indirektno identificirati  činjenicama kao što su, ali nije
ograničeno na identifikacijski broj ili fizički, mentalni, ekonomski, etnički,
vjerski, kulturni ili socijalni identitet tog lica.

(5)  "nadležni javni organ" je javni organ koji ima kontrolu nad traženom
informacijom, a to je javni organ koji je sačinio informaciju ili za koga je
sačinjena informacija. Ako se javni organ koji je sačinio informaciju ili za koga je
sačinjena informacija ne može utvrditi, onda je nadležan onaj javni organ čija je
funkcija najbliža traženoj informaciji.




ODJELJAK II  - PRISTUP INFORMACIJAMA

Član 4.
Pravo pristupa

Svako fizičko i pravno lice ima pravo pristupa informacijama koje su pod kontrolom
javnog organa, a svaki javni organ ima odgovarajuću obavezu da objavi takve
informacije. Ovo pravo pristupa podliježe samo formalnim radnjama i ograničenjima
kako je utvrđeno u ovom Zakonu.
 

Član 5.
Utvrđivanje izuzetka

Na osnovu ispitivanja svakog pojedinačnog slučaja, izuzetak od objavljivanja tražene
informacije utvrđuje se samo u slučajevima kad nadležni javni organ:

(a)  utvrdi izuzetak u smislu  člana 6., 7. ili 8. za cijelu informaciju ili dio
informacije; i

(b)  odredi, nakon obavljenog ispitivanja javnog interesa u smislu člana 9., da
objavljivanje informacije nije od javnog interesa. 

Član 6.
Izuzeci u vezi sa funkcijama javnih organa

Nadležni javni organ može utvrditi izuzetak, u slučajevima kada se otkrivanjem
informacije osnovano može očekivati izazivanje značajne štete po legitimne ciljeve
sljedećih kategorija u Bosni i Hercegovini:

(a)  vanjska politika, interesi odbrane  i sigurnosti, kao i zaštita javne
sigurnosti;

(b)  interesi monetarne politike;

(c) sprečavanje kriminala i svako otkrivanje kriminala; i

(d)  zaštita procesa donošenja odluke  od strane javnog organa u davanju
mišljenja, savjeta ili preporuka od strane javnog organa, zaposlene osobe u
javnom organu, ili svake osobe koja vröi aktivnosti za ili u ime javnog
organa, a ne obuhvaća  činjenične, statističke, naučne ili tehničke
informacije.


Član 7.
Izuzetak u vezi s povjerljivim komercijalnim informacijama

Kada nadležni javni organ opravdano utvrdi da zahtjev za pristup informacijama uključuje povjerljive komercijalne interese treće strane, nadležni javni organ će dopisom po hitnom postupku
obavijestiti treću stranu o pojedinostima zahtjeva. U dopisu se informira treća strana o neposrednom objavljivanju informacija, ukoliko treća strana, u roku od 15 dana od prijema tog dopisa, ne odgovori u pisanoj formi da takve informacije smatra povjerljivim i navede razloge za štetu koja bi proistekla iz objavljivanja informacija. Nakon prijema takvog odgovora, nadležni javni organ će utvrditi izuzetak.

 
Član 8.
Izuzetak kod zaštite privatnosti

Nadležni javni organ će utvrditi izuzetak kada opravdano utvrdi da tražene informacije
uključuju lične interese koje se odnose na privatnost trećeg lica.

Član 9.
Ispitivanje javnog interesa

(1) Nadležni javni organ  će objaviti traženu informaciju, bez obzira na utvrđeni
izuzetak u smislu člana 6., 7. ili 8., ako je to opravdano javnim interesom, i uzeti u
obzir svaku korist i svaku štetu koje mogu proisteći iz toga.

(2) U donošenju odluke da li je objavljivanje informacija opravdano javnim
interesom, nadležni javni organ  će razmotriti okolnosti kao što su, ali nisu
ograničene na, svako nepoštivanje zakonske obaveze, postojanje bilo kakvog
prijestupa, sudsku pogrešku, zloupotrebu vlasti ili nemar u obavljanju službene
dužnosti, neovlašteno korištenje javnih fondova, ili opasnost po zdravlje ili
sigurnost pojedinca, javnosti ili okoline.

(3)  Ako je utvrđeno da je objavljivanje traženih informacija, koje je nadležni javni
organ utvrdio kao izuzetak u smislu  člana 7. ili 8., u javnom interesu, nadležni
javni organ će zaključkom obavijestiti treću stranu da će informacije biti objavljene
po isteku roka od 15 dana od dana prijema tog zaključka. Treća strana  će biti
obaviještena zaključkom o pravu žalbe, nadležnom organu kome žalba treba biti
podnesena, uz neophodne informacije u vezi sa obraćanjem takvom organu, kao i
krajnji rok i troškove za podnošenje žalbe. Treća strana  će također zaključkom biti
obaviještena o pravu obraćanja Ombudsmenu, a ovaj zaključak  će sadržavati sve
neophodne informacije za obraćanje ovom Uredu.

Član 10.
Razdvajanje informacija na dijelove

Ako je dio traženih informacija utvrđen kao izuzetak, nadležni javni organ  će izdvojiti
takav dio i objaviti ostatak informacija, osim ako usljed ovog razdvajanja informacije
nisu postale nerazumljive.

ODJELJAK III - POSTUPAK PRISTUPA INFORMACIJAMA

Član 11.
Podnošenje zahtjeva

(1)  Zahtjevi za pristup informacijama se podnose onom javnom organu za koji
podnosilac zahtjeva smatra da ima nadležnost.

(2)  Zahtjev za pristup informaciji mora:

(a)  biti u pisanoj formi, napisan na jednom od zvaničnih jezika BiH;

(b)  sadržavati dovoljno podataka o prirodi i/ili sadržaju informacija, kako bi
se omogućilo da javni organ provede redovne aktivnosti u cilju
pronalaženja zahtijevanih informacija; i

(c) uključiti ime podnosioca zahtjeva, kao i adresu podnosioca zahtjeva.


(3)  Zahtjev za pristup ličnoj informaciji mora, pored ispunjavanja uvjeta iz stava (2),
biti sačinjen samo od strane fizičkog lica na kojeg se isti odnosi, ili od strane
zakonskog zastupnika podnosioca zahtjeva  ili od lica kojeg je podnosilac zahtjeva
ovlastio u pisanoj formi za pristup informaciji. Ako je zahtjev sačinjen od strane
lica na koje se odnosi, ovo lice će potpisati zahtjev i pokazati svoj zakonom utvrđen
lični dokument sa fotografijom. Ako je zahtjev sačinjen od strane zakonskog
zastupnika podnosioca zahtjeva ili lica koje je ovlašteno za pristup informaciji, to
lice  će potpisati zahtjev, pokazati svoj zakonom utvrđen lični dokument sa
fotografijom, dokaz o zakonskom zastupanju ili punomoć, kao i kopiju zakonom
utvrđenog ličnog dokumenta podnosioca zahtjeva.

(4) Javni organ neće ispitivati niti zahtijevati razloge opravdanosti zahtjeva.

Član 12.
Nemogućnost postupanja u skladu sa zahtjevom

(1)  Ako javni organ nije u mogućnosti da udovolji zahtjevu zbog nedostatka
formalnih uvjeta koji su predviđeni stavovima (2) i (3) člana 11. on će, što je prije
moguće, ali najkasnije 8 dana od dana prijema zahtjeva, pismeno obavijestiti
podnosioca zahtjeva kada je  takvo obavještavanje moguće, da zahtjev ne može
biti obrađen iz navedenog razloga. Ovaj dopis  će obavijestiti podnosioca o
mogućnosti podnošenja žalbe određenom organu kome žalba treba biti upućena,
uključujući neophodne podatke za kontaktiranje takvog organa, kao i troškove
podnošenja žalbe. Dopisom  će također podnosilac zahtjeva biti obaviješten o
pravu obraćanja Ombudsmenu, a sadržavat  će i sve neophodne informacije za
kontaktiranje.
 
(2)  Za zahtjeve koji nisu u skladu sa članom 11.(2)(b) obavijest iz stava (1) će također
sadržavati sva specifična pitanja koja mogu razjasniti zahtjev, kao i kopiju
Vodiča, u smislu člana (20).(a).

(3) Dopisom predviđenim ovim članom podnosilac zahtjeva će biti obaviješten da će
se preinačeni zahtjev tretirati kao novi zahtjev.

Član 13.
Određivanje nadležnog javnog organa

(1)   Ako javni organ koji primi zahtjev nije nadležni javni organ, on  će, što je prije
moguće, ali najkasnije 8 dana od dana prijema zahtjeva, proslijediti zahtjev
nadležnom javnom organu i dopisom o tome obavijestiti podnosioca zahtjeva. Zahtjev
se ne prosljeđuje ako se u navedenom vremenskom periodu utvrdi da je tražena
informacija pod kontrolom javnog organa koji je primio zahtjev, a nadležni javni
organ, nakon öto je obaviješten o pojedinostima ovog zahtjeva, nema prigovora da
javni organ koji je primio zahtjev obradi  takav zahtjev. Javni organ koji je primio
zahtjev smatra se nadležnim javnim organom i obrađuje zahtjev u smislu člana 14.

(2) Ako se ne može utvrditi sjedište nadležnog javnog organa, a u slučaju kada javni
organ koji primi zahtjev ima kontrolu nad traženom informacijom, javni organ
koji je primio zahtjev smatra se nadležnim javnim organom. Ako se ne može utvrditi
sjedište nadležnog javnog organa, a u slučaju kada javni organ koji je primio zahtjev
nema kontrolu nad traženom informacijom, javni organ koji je primio zahtjev  će u
vremenskom periodu utvrđenom u stavu (1) dopisom obavijestiti podnosioca zahtjeva
da zahtjev ne može biti obrađen iz ovog razloga.

Član 14.
Postupanje nadležnog javnog organa po prijemu zahtjeva

(1)  Po prijemu zahtjeva za pristup informaciji nadležni javni organ poduzima sve
redovne mjere da prikupi zahtijevane informacije, i razmotri sve  činjenice i
okolnosti koje su značajne za obradu zahtjeva.

(2)  Ako se odobri pristup informaciji, bilo djelimičnoj ili cijeloj, nadležni javni organ
rješenjem o tome obavještava podnosioca zahtjeva. Rješenjem se:

(a)  obavještava podnosilac zahtjeva o mogućnosti ličnog pristupa
informacijama u prostorijama nadležnog javnog organa; i

(b)  obavještava podnosilac zahtjeva o mogućnosti umnožavanja, troškovima
umnožavanja, te da se umnožavanje podnosiocu zahtjeva osigurava nakon
izvršene uplate. Kada je umnožavanje informacije veoma složeno ili
dugotrajno, umnožavanje se osigurava podnosiocu zahtjeva u vrijeme koje
je prihvatljivo i za podnosioca zahtjeva i za nadležni javni organ; ili

(c)  prilaže kopija tražene informacije kada se ista osigurava besplatno, u
smislu člana 16.

(3)     Ako se odbije pristup informaciji, bilo djelimičnoj ili cijeloj, nadležni javni organ
rješenjem o tome obavještava podnosioca zahtjeva. Rješenje:

(a)  sadrži zakonski osnov za status izuzeća informacije, uz navode  članova
ovog Zakona na koje se poziva, kao i sva materijalna pitanja koja su važna
za odluku, što uključuje i uzimanje u obzir faktora javnoga interesa; i

(b)  obavještava podnosioca zahtjeva o pravu podnošenja žalbe određenom
organu, a što uključuje neophodne podatke za kontaktiranje takvog organa,
krajnji rok za podnošenje žalbe, kao i troškove podnošenja žalbe. Ovo
obavještenje upućuje podnosioca zahtjeva na pravo da se obrati
Ombudsmenu i sadrži neophodne podatke za kontaktiranje s ovim
Uredom.

(4) Rješenja predviđeni stavovima (2) i (3) bit će upućena što je prije moguće, a najkasnije 15 dana od dana

prijema zahtjeva. Za zahtjeve koji se obrađuju u smislu člana 7. i/ili člana 9. (3) ovaj rok od 15 dana se produžava za vremenski period utvrđen u tim članovima. Podnosilac zahtjeva će dopisom, a po hitnom postupku, biti obaviješten o produžetku roka, kao i o razlozima tog produženja.


Član 15.
Jezik na kojem su informacije dostupne


(1) Pristup  informaciji  će biti osiguran na jednom od zvaničnih jezika u Bosni i
Hercegovini; kao i na originalnom jeziku koji je različit od jednog od zvaničnih
jezika u Bosni i Hercegovini, ako je to moguće i razumno učiniti.

(2)  Nadležni javni organ nije dužan da prevodi zahtijevanu informaciju sa jednog na
drugi službeni jezik u Bosni i Hercegovini.


Član 16.
Troškovi umnožavanja

Nadležni javni organ ne naplaćuje naknade ili takse za podnošenje zahtjeva ili za pisane obavijesti u smislu ovog Zakona. Cijene se određuju samo za usluge umnožavanja, a utvrđuje ih Vijeće ministara u svojoj odluci koja  se donese u smislu ovog Zakona. Za standardnu veličinu fotokopija, prvih deset stranica se ne naplaćuje.


ODJELJAK  IV -  LIČNE INFORMACIJE

Član 17.
Pravo na izmjenu i/ili davanje komentara na lične informacije

(1)  Svako lice ima pravo osigurati da njegove lične informacije koje su pod
kontrolom javnog organa budu tačne ili, u odnosu na svrhu prikupljanja ili
korištenja informacija, da budu aktuelne, kompletne, relevantne za zakonsku
namjenu zbog koje su pohranjene, te da na bilo koji drugi način nisu pogrešne.

(2)  Nakon odobravanja pristupa ličnim informacijama, podnosilac zahtjeva može
postupiti u smislu stava (1), tako što podnosi:

(a)     zahtjev za izmjenu. Zahtjev za  izmjenu može se odbaciti samo ako nadležni
javni organ utvrdi da informacije na koje se zahtjev odnosi ispunjavaju uvjete
iz stava (1). Ako je zahtjev odbačen, nadležni javni organ rješenjem o tome
obavještava podnosioca zahtjeva, a ovo rješenje mora ispunjavati uvjete
utvrđene u članu 14. (3) (b) ovog Zakona; i/ili

(b)      komentar  koji  se  dodaje  na  lične informacije. Komentar mora potpisati
podnosilac zahtjeva, te se mora odnositi  na informacije na koje se dodaje.

Nadležni javni organ što je moguće prije, ali najkasnije 15 dana od dana
prijema komentara dopisom obavještava podnosioca zahtjeva da je takav
komentar dodan informacijama.

 
ODJELJAK  V  ODGOVORNOSTI JAVNIH ORGANA

Član 18.
Dužnost pomaganja

Javni organ poduzima sve redovne mjere pomoći svakom fizičkom ili pravnom licu koje
traži da ostvari bilo koje pravo u smislu ovog Zakona.

Član 19.
Službenik za informiranje

Svaki javni organ imenuje službenika za informiranje koji obrađuje zahtjeve sačinjene u
skladu s ovim Zakonom. Nakon imenovanja službenika za informiranje, njegovo ime i
podaci za kontaktiranje dostavljaju se Ombudsmanu.

Član 20.
Obaveza dostavljanja

Svaki javni organ dostavlja:

(a) Vodič kojim se svakom licu omogućava pristup informacijama pod
kontrolom javnog organa uključujući, ali nije ograničeno na, informacije
potrebne za obraćanje javnom organu i njegovom službeniku za
informiranje, bitne elemente postupka podnošenja zahtjeva, zajedno sa
uzorkom zahtjeva u pisanoj formi, informacije o kategorijama izuzetaka,
postupku pristupa informacijama, troškovima umnožavanja, pristupu
pravnom lijeku, i svim bitnim rokovima. Vodič također upućuje na indeks
registar, kako je utvrđeno u tački (b), kao i na način pristupa registru. Vodič
se dostavlja Ombudsmenu, svakoj javnoj i pravnoj biblioteci u Bosni i
Hercegovini i, kada je moguće putem interneta, a dostupan je na zahtjev.
Ovaj Vodič je besplatan.

(b)  Indeks registar vrsta informacija koje su pod kontrolom javnog organa,
oblik u kojem su informacije na raspolaganju, kao i podatke o tome gdje se
može pristupiti tim informacijama. Ovaj indeks registar se stavlja na
raspolaganje u smislu obaveze o dostavljanju, kako je utvrđeno u stavu (a).

(c) Statističke podatke, po tromjesečnom prikazu, koji se odnose, ali nisu ograničene
na broj primljenih zahtjeva, vrstu traženih informacija, utvrđene izuzetke, kao i
odluke koje se donesu u toku postupka, te konačne odluke. Ovi statistički podaci
se dostavljaju PS BiH i Ombudsmenu, a dostupne su na zahtjev.

(d)  Izvještaj, najmanje godišnji, u kojem se detaljno navode funkcije, politika, poslovi
i organizacijska struktura i finansijski poslovi javnog organa, što uključuje, ali nije
ograničeno na njegov predloženi budžet i godišnji finansijski izvještaj koji sadrži
detalje o ostvarenim prihodima i rashodima u prethodnoj godini. Ovaj izvještaj se
podnosi Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine i dostupan je na zahtjev.



ODJELJAK VI  - OMBUDSMEN

Član 21.
Ombudsmen

Ombudsmen za BiH obavljat će svoje funkcije u smislu ovog Zakona, a u skladu sa njegovim mandatom i

odgovornostima, kako je utvrđeno članom II. paragraf 1. Ustava BiH i Aneksom 6. Općeg okvirnog sporazuma za mir, kao i u skladu sa svim kasnije donesenim propisima koji reguliraju njegovu nadležnost i odgovornosti.

Član 22.
Aktivnosti Ombudsmena

U obavljanju funkcija u smislu ovog Zakona, Ombudsmen za BiH može inter alia razmatrati:

(a) sačinjavanje i dostavljanje informacija, kao što su vodiči i opće preporuke koje se
odnose na provođenje i primjenu ovog Zakona;
 
(b) uključivanje u godišnji izvještaj posebnog  dijela koji se odnosi na njegove
aktivnosti u smislu ovog Zakona; i

(c) predlaganje uputstava o primjeni ovog Zakona svim nadležnim ministarstvima
unutar BiH, u saradnji sa institucijama ombudsmena u FBiH i RS.

ODJELJAK VII.
KAZNENE ODREDBE

Član 22a.
Novčane kazne za prekršaje
 
1. Novčanom kaznom u iznosu od 1.000 KM do 15.000 KM kaznit će se za prekršaj nadležni javni organ ako:

a)  ne poduzme sve redovne mjere da prikupi zahtijevane informacije (član 14. stav 1.);

b)  ne donese rješenje kojim obavještava  podnosioca zahtjeva da  je odobren pristup
informaciji (član 14. stav 2. tač. a), b) i c));

c)  ne donese rješenje kojim obavještava  podnosioca zahtjeva da je odbijen pristup
informaciji (član 14. stav 3. tač. a) i b));

d)  prekrši rok iz člana 14. stav 4. ovog zakona;

e)  naplaćuje naknadu ili taksu za podnošenje zahtjeva ili za pisana obavještenja (član
16.);

f)  ne imenuje službenika za informiranje i ne dostavi Ombudsmenu ime i podatke za
kontaktiranje službenika za informiranje (član 19.);

g)  ne dostavlja Vodič kojim se svakom licu omogućava pristup informacijama pod
kontrolom javnog organa, zajedno sa uzorkom zahtjeva u pisanoj formi (član 20.
tačka a));

h)  ne dostavlja Indeks registar vrsta informacija koje su pod kontrolom javnog organa,
oblik u kojoj su informacije na raspolaganju, kao i podatke o tome gdje se može
pristupiti tim informacijama (član 20. tačka b));

i)  ne dostavlja Parlamentarnoj skupštini BiH i Ombudsmenu, kao i na zahtjev,
statističke podatke, po tromjesečnom prikazu, koji se odnose, ali nisu ograničeni na
broj primljenih zahtjeva, vrstu traženih informacija, utvrđene izuzetke, kao i odluke
koje se donesu u toku postupka, te konačne odluke (član 20. tačka c));

j)  jednom godišnje ne dostavlja izvještaj PS BiH (član 20. tačka d));

k)  ne  pruži  pomoć kako je utvrđeno članom 24. ovog zakona.

2. Za prekršaje iz stava 1. od tačke a) do k) ovog člana kaznit će se odgovorno lice u javnom organu novčanom kaznom u iznosu od 200 KM do 5.000 KM.


ODJELJAK  VIII  -  ZAVRŠNE ODREDBE

Član 23.
Pravo na žalbu


(1)  Svaki podnosilac zahtjeva ima pravo podnijeti žalbu u upravnom postupku na
svaku odluku donesenu u smislu ovog Zakona rukovodiocu javnog organa koji je
donio odluku. U razmatranju takve žalbe, rukovodilac javnog organa primjenjuje
opća zajednička načela iz zakona koji reguliraju oblast uprave, a navedeni su u
članu 26. (1).

(2)  Nijednom se odredbom ovoga Zakona ne onemogućuje pravo fizičkog ili pravnoga
lica da se žali u upravnom postupku ili osigura razmatranje od strane suda.

Član 24.
Saradnja

(1) Svaki javni organ u BiH dužan je pružiti pomoć javnim organima u entitetima kada primjena odgovarajućih

zakona o pristupu informacijama zahtijeva njihovu saradnju.

(2) Javni organi entiteta, kantona i općina dužni su pružiti pomoć javnim organima u BiH kada primjena

odgovarajućih zakona o pristupu informacijama zahtijeva njihovu saradnju.

Član 25.
Odgovornost za primjenu Zakona

(1) VM poduzima sve odgovarajuće mjere, uključujući, ali bez ograničenja na donešenje odluka, radi  osiguranja propisnog i efikasnog provođenja ovog Zakona.

(2) VM će, u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovog Zakona, donijeti Odluku kojom se reguliraju troškovi umnožavanja u smislu člana 16., te potpisati zajednički dogovor sa vladama entiteta u cilju primjene člana 24.

Član 26.
Ovaj Zakon u odnosu na druge zakone

(1)  U cilju ovog Zakona, opća zajednička načela zakona koji reguliraju oblast uprave,
kao što su zakoni o upravi i zakoni o  upravnim postupcima FBiH i RS primjenjuju se sve dok ista pitanja nisu

regulirana ovim Zakonom.

(2)  Ovim se Zakonom ne umanjuju prava i obaveze lica koje se odnose na pristup informacijama, kako je regulirano zakonima o sudskom postupku, uključujući dokazni postupak, u skladu sa zakonima  koji se odnose na profesionalne povlastice utvrđene zakonom, ili u skladu sa zakonima o administrativnim
taksama, uključujući takse za pribavljanje originalne dokumentacije, a izuzimajući takse za podnošenje zahtjeva ili donošenja odluke.

(3) Svako kršenje ovog Zakona podliježe sankcijama u skladu sa krivičnim
zakonima, zakonima o prekršajima i zakonima iz oblasti uprave, i u skladu sa
drugim zakonima koji su važeći na teritoriju Bosne i Hercegovine.

(4) Zakonski akti koji se usvoje nakon ovog Zakona, a čija svrha nije izmjena ovog
Zakona, neće ograničiti prava i obaveze koje su utvrđene ovim Zakonom.



Član 27.
Prijelazne odredbe

(1) U toku prva tri mjeseca nakon stupanja na snagu ovog Zakona, javni organ može
zahtijevati produženje rokova predviđenih u članovima 12. i 14.(4) za 15 dana. Ako
je takvo produženje zahtijevano, javni organ koji traži  produženje o tome dopisom
obavještava podnosioca zahtjeva i zainteresirane strane u okviru prvobitno određenih
rokova.

(2) Svaki javni organ u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovog Zakona
dužan je da primijeni član 20.(a) i (b).

Član 28.
Stupanje na snagu

Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana nakon objavljivanja u SG BiH.


PS BIH broj 57/00
23.oktobra. 2000.godine
Sarajevo
          

No comments:

Post a Comment