Sunday, January 23, 2011

ZAKON O UČEŠĆU PRIPADNIKA ORUŽANIH SNAGA BiH, POLICIJSKIH SLUŽBENIKA, DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I OSTALIH ZAPOSLENIKA U OPERACIJAMA PODRŠKE MIRU I DRUGIM AKTIVNOSTIMA U INOZEMSTVU

Na osnovu člana III.1, III. 5 a) i IV. 4.a) Ustava Bosne i Hercegovine, Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine, na sjednici Zastupničkog doma, održanoj 22. decembra 2004, i na sjednici Doma naroda, održanoj 22. februara 2005, usvojila je

ZAKON O UČEŠĆU PRIPADNIKA ORUŽANIH SNAGA BOSNE I HERCEGOVINE, POLICIJSKIH SLUŽBENIKA, DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I OSTALIH ZAPOSLENIKA U OPERACIJAMA PODRŠKE MIRU I DRUGIM AKTIVNOSTIMA U INOZEMSTVU

I - OPĆE ODREDBE

Član 1.

Ovim zakonom uređuje se postupak upućivanja pripadnika i jedinica OS BiH, policijskih službenika, državnih službenika i zaposlenika (u daljnjem tekstu: predstavnici BiH) radi učešća u operacijama podrške miru i drugim aktivnostima u inozemstvu, postupak njihovog povlačenja iz mirovnih operacija i drugih aktivnosti u inozemstvu, te način financiranja takvih operacija i aktivnosti.

Član 2.

U smislu odredbi ovog zakona, operacije za podršku miru i druge aktivnosti podrazumijevaju:

1. Operacije sprečavanja sukoba:
a) promatračke misije;
b) preventivno raspoređivanje snaga;
c) obuku za operacije podrške miru.

2. Operacije očuvanja mira:
a) nadgledanje primirja i prekida vatre;
b) razdvajanje snaga;
c) razoružanje i demobilizacija.

3. Operacije uspostavljanja, provođenja i izgradnje mira:
a) kontrola provođenja embarga i sankcija;
b) zaštita ljudskih prava;
c) vojna pomoć civilnim vlastima;
d) stvaranje sigurnosnog okruženja za provođenje humanitarnih operacija.

4. Učešće u aktivnostima međunarodnih sigurnosnih i obrambenih organizacija, kojima je BiH pristupila na osnovu međunarodnih ugovora, a koje ne podrazumijevaju aktivnosti iz st. 1.,2.,3. i 7. ovog člana;

5. Humanitarne operacije kao samostalne operacije u slučaju prirodnih, tehničko-tehnoloških ili ekoloških nesreća;

6. Učešće u vojnim vježbama i obuci na osnovu međudržavnih ugovora;

7. Otklanjanje posljedica terorističkih napada.

Član 3.

Pripadnici i jedinice OS BiH, policijski službenici, državni službenici i zaposlenici, koji se upućuju u inozemstvo radi učešća u operacijama podrške miru i drugim aktivnostima, imaju obavezu da:

• zastupaju interese BiH u skladu s mandatom misije,
• savjesno izvršavaju svoje zadatke i obaveze i poštuju lanac rukovođenja i komandovanja,
• provode i poštuju norme međunarodnog prava,
• snose troškove proistekle iz neopravdanog prekida angažiranja u misiji,
• ukoliko počine disciplinski prijestup, učine prekršajno ili krivično djelo, podliježu odgovornosti po zakonima BiH i međunarodnim konvencijama.

II - POSTUPAK DONOŠENJA ODLUKE O UČEŠĆU PREDSTAVNIKA BiH U OPERACIJAMA PODRŠKE MIRU I DRUGIM AKTIVNOSTIMA U INOZEMSTVU

Član 4.

Odluku o učešću predstavnika BiH u aktivnostima iz člana 2. tačke 1., 2., 3. i 7. donosi Predsjedništvo BiH.
Prije donošenja odluke iz stava 1. ovog člana, Predsjedništvo BiH će od Vijeća ministara BiH pribaviti ocjenu opravdanosti učešća u konkretnoj operaciji. Ocjena sadrži vanjskopolitičke, pravne, sigurnosne, obrambene i financijske aspekte. Vijeće ministara BiH dužno je dostaviti traženu ocjenu u roku od 60 dana od dana dostavljanja zahtjeva.
Vijeće ministara BiH može, na prijedlog nekog od ministarstava ili nadležnih državnih i entitetskih organa, odlučiti da pred Predsjedništvom BiH pokrene obrazloženu inicijativu o učešću u operacijama podrške miru.

Član 5.

Odluku o učešću predstavnika BiH u aktivnostima iz člana 2. tač. 4., 5. i 6. donose ministarstva Vijeća ministara BiH čiji se pripadnici upućuju u konkretnu operaciju podrške miru.

Član 6.

Parlamentarna skupština BiH dužna je razmatrati odluke Predsjedništva BiH o učešću pripadnika OS BiH, policijskih službenika, državnih službenika i zaposlenika u operacijama podrške miru u roku od 60 dana od dana donošenja odluke. Ako Parlamentarna skupština BiH ne potvrdi odluku Predsjedništva BiH u datom roku, odluka će se smatrati odbijenom i obustavit će se sve aktivnosti na njenom provođenju.

Član 7.

Kod donošenja odluka o učešću predstavnika BiH, u operacijama podrške miru i drugim aktivnostima, uvažavaju se sljedeći kriteriji:

a) državni interes BiH,
b) postojanje međunarodne obaveze BiH preuzete međunarodnim i međudržavnim ugovorima i sporazumima,
c) definirana pravila angažiranja sa jasnim ciljevima,
d) definirani financijski izdaci.

III - POSTUPAK DONOŠENJA NAREDBE O UPUĆIVANJU PRIPADNIKA I JEDINICA ORUŽANIH SNAGA BOSNE I HERCEGOVINE U INOZEMSTVO ZBOG UČEŠĆA U OPERACIJAMA PODRŠKE MIRU I DRUGIM AKTIVNOSTIMA

Član 8.

Pripadnici OS BiH upućuju se u operacije podrške miru i druge aktivnosti u inozemstvo naredbom ministra obrane BiH, te na osnovu ovog zakona i Zakona o obrani BiH.
Akta iz stava 1. ovog člana, institucije i komande u sistemu obrane BiH realizirat će svojim naredbama neposredno u skladu s ovlaštenjima koja imaju u operativnom i administrativnom lancu komandovanja.

Član 9.

Prije donošenja naredbe o upućivanju jedinice OS BiH u inozemstvo radi učešća u aktivnostima iz člana 2. tačka 4. ovog zakona, ministar obrane BiH pribavit će odobrenje Predsjedništva BiH za učešće u svakoj konkretnoj aktivnosti.

Član 10.

O donošenju naredbe o učešću pripadnika i jedinica OS BiH, u humanitarnim operacijama po članu 2. tačka 5. ovog zakona, ministar obrane BiH neodgodivo će izvijestiti Vijeće ministara BiH, Predsjedništvo BiH i Parlamentarnu skupštinu BiH. Ako Predsjedništvo BiH i Parlamentarna skupština BiH ne odobre aktivnosti u roku od 30 dana od dana donošenja naredbe, ministar obrane BiH dužan je donijeti naredbu o trenutnom povlačenju pripadnika i jedinica OS BiH u BiH.

Član 11.

Pripadnici i jedinice OS BiH sudjeluju u redovnoj obuci i vježbama po članu 2. tačka 6. na osnovu godišnjeg plana obuke i vježbi u inozemstvu. Ministar obrane BiH će najkasnije do 15. septembra tekuće godine upoznati Vijeće ministara BiH s godišnjim planom vježbi i obuke za narednu kalendarsku godinu i uputit će neodgodivo informaciju o godišnjem planu Parlamentarnoj skupštini BiH i Predsjedništvu BiH.

IV - POSTUPAK DONOŠENJA ODLUKE, ODNOSNO NAREDBE O UPUĆIVANJU POLICIJSKIH SLUŽBENIKA, DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I OSTALIH ZAPOSLENIKA U INOZEMSTVO ZBOG UČEŠĆA U OPERACIJAMA PODRŠKE MIRU I DRUGIM AKTIVNOSTIMA

Član 12.

Nadležni ministri i rukovodioci državnih upravnih organizacija, vodeći računa o stručnosti, zahtjevima misije i nacionalnoj zastupljenosti, određuju nacionalni sastav, vrstu opreme, kontingent za smjenu i druga pitanja vezana za izvršenje misije.

Član 13.

Policijski službenici, državni službenici i ostali zaposlenici upućuju se u operacije podrške miru i druge aktivnosti u inozemstvu na osnovu odluke nadležnog ministra, odnosno rukovodioca državne upravne organizacije, u skladu s ovim zakonom.

V - PROMJENA MANDATA I POVLAČENJE U SLUČAJU VANREDNIH OKOLNOSTI

Član 14.

Ako u toku izvršavanja misije dođe do promjene njenog karaktera iz kojeg proistječe ozbiljno ugrožavanje interesa BiH ili neprihvatljiv rizik za živote predstavnika BiH u operacijama podrške miru i drugim aktivnostima, Predsjedništvo BiH može donijeti odluku o trenutnom povlačenju dijela ili cjelokupnog upućenog kontingenta predstavnika BiH.

VI - KOMANDOVANJE I IZVJEŠTAVANJE

Član 15.

Predstavnici BiH u operacijama podrške miru i drugim aktivnostima u inozemstvu, za vrijeme priprema, upućivanja i izvršavanja misije potčinjeni su komandantu-šefu misije kojeg imenuje organ nadležan za donošenje odluke o učešću.
Komandant-šef misije u ispunjavanju svojih obaveza i zadataka potčinjen je komandi multinacionalnih snaga i organima vlasti BiH.
U slučaju da su dobiveni zadaci i obaveze u suprotnosti sa zakonom ili odlukama nadležnog organa BiH, komandant-šef misije postupa po zakonima BiH, ako međunarodnim ugovorom nije drugačije određeno.

Član 16.

Predsjedništvo BiH i Vijeće ministara BiH podnose redovni izvještaj Parlamentarnoj skupštini BiH dva puta godišnje, a vanredni izvještaj prema potrebi i zahtjevu od strane Parlamentarne skupštine BiH.
Izvještaj Parlamentarnoj skupštini BiH treba sadržavati informacije o:

• karakteru misije ili aktivnosti,
• strukturi snaga,
• stanju na terenu,
• rezultatima misije.

Član 17.

Parlamentarna skupština BiH će dva puta godišnje razmatrati učešće predstavnika BiH u operacijama podrške miru, a do kraja septembra tekuće godine donositi odluku o opravdanosti i nivou učešća u operacijama podrške miru za narednu godinu.

VII - OVLAŠTENJA ZA PROVOĐENJE ODLUKE

Član 18.

Ministarstva, odnosno državne upravne organizacije BiH i entiteta pružaju stručnu pomoć iz svog djelokruga u postupku upućivanja pripadnika OS BiH, policijskih službenika te državnih službenika i ostalih zaposlenika u inozemstvo, prelaska državne granice, praćenja njihovog rada i boravka u inozemstvu, te povlačenje iz inozemstva i njihovog povratka u BiH.

Član 19.

Ovlašćuju se nadležni ministri, odnosno rukovodioci državnih upravnih organizacija da donesu propise za provođenje ovog zakona.

Član 20.

U vezi s donošenjem ili provođenjem odluka donesenih u skladu s ovim zakonom, za potpis međunarodnih akata koji se sklapaju radi provođenja međunarodnih ugovora ili im prethode, ako tim međunarodnim aktima BiH ne preuzima nove međunarodnopravne obaveze, ovlašteni su nadležni ministri i rukovodioci državnih upravnih organizacija.

VIII - UČESNICI U OPERACIJAMA PODRŠKE MIRU I DRUGIM AKTIVNOSTIMA U INOZEMSTVU

Član 21.

Predstavnicima BiH upućenim u inozemstvo radi učešća u mirovnim operacijama i drugim aktivnostima garantira se:

1. diplomatska i pravna pomoć i zaštita BiH;
2. zaštita ljudskih prava zagarantiranih Ustavom BiH;
3. pravo na plaćeno odsustvo za vrijeme trajanja mirovne operacije kao i druga prava koja proizlaze iz radnopravnog statusa;
4. povratak na ranije radno mjesto, odnosno raspoređivanje na drugo radno mjesto u skladu sa stručnom spremom i činom, odnosno zvanjem;
5. pravo na naknadu štete u slučaju fizičkog oštećenja ili gubitka života, koja će se utvrditi posebnim propisom.
Lica iz stava 1. ovog člana dužna su, u roku od 30 dana od dana završetka operacije podrške miru, javiti se nadležnom ministarstvu ili upravnom organu, odnosno upravnoj organizaciji radi nastavljanja radnog odnosa.
Prava iz stava 1. tač. 3. i 4. navedena lica ostvaruju kod nadležnog ministarstva ili upravnog organa, odnosno upravne organizacije.

Član 22.

U operacije podrške miru i druge aktivnosti u inozemstvu mogu se upućivati samo obučeni i prethodno pripremljeni pripadnici OS BiH, policijski službenici, te državni službenici i ostali zaposlenici.

Član 23.

Pripadnici profesionalnog sastava OS BiH i policije mogu biti upućeni u inozemstvo zbog učešća u operacijama podrške miru i drugih aktivnosti u inozemstvu iz člana 2. ovog zakona.
Pripadnici rezervnog sastava OS BiH mogu biti upućeni u inozemstvo samo radi pružanja humanitarne pomoći, te učešća u vježbama i obuci na osnovu međunarodnih ugovora i pod uvjetom dobrovoljnosti.
U operacije podrške miru i druge aktivnosti u inozemstvo ne mogu biti upućeni vojnici na služenju vojnog roka iz FBiH, odnosno iz RS.

Član 24.

Policijski službenici, državni službenici i ostali zaposlenici mogu biti upućeni u inozemstvo radi obavljanja civilnih poslova i zadataka u operacijama podrške miru i drugim aktivnostima u inozemstvu iz člana 2. ovog zakona, isključivo uz osobnu suglasnost.

IX - FINANCIRANJE

Član 25.

Sredstva potrebna za financiranje priprema, opremanja, upućivanja i učešća pripadnika OS BiH, policijskih službenika, te državnih službenika i drugih lica i njihovog povlačenja iz operacija podrške miru i drugih aktivnosti u inozemstvu iz člana 2. ovog zakona osiguravaju se iz Budžeta institucija BiH.

X - ZAVRŠNE ODREDBE

Član 26.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH", a objavit će se i u službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta BiH.

PS BiH broj 153/05
22. februara 2005.godine
Sarajevo

No comments:

Post a Comment